مجمع وبلاگ نویسان شهرستان کازرون

پاتوقی برای تبادل اندیشه و انتشار و مطالب وبلاگ نویسان شهرستان کازرون

مجمع وبلاگ نویسان شهرستان کازرون

پاتوقی برای تبادل اندیشه و انتشار و مطالب وبلاگ نویسان شهرستان کازرون

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
  • ۸ دی ۹۳، ۱۵:۰۰ - انجمن متخصصین کازرون
    ممنون
نویسندگان
پیوندها

امشب نماز باران خواندم ، شاید ..

جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۳، ۰۸:۲۰ ب.ظ
وبلاگ جغرافیای طبیعی کازرون نوشت : بعد از ظهر نیم ساعتی را دراز کشیدم و استراحتی کردم  اما خواب به چشمم نمی آمد .بلند شدم و  کفش و لباس ورزش را به تن کردم و به دل طبیعت زدم . طبیعتی که این روزها حال و روز چندان خوشی ندارد . باور نمی کنید که وقتی آدم علف های جوانه زده از لابلای سنگ ها را می بیند که چگونه تشنه و عطش زده جرعه ای آب بارانند بغض در گلویش می پیچد . نمیدانید وقتی که صدای  ضجه های گوسفندان گرسنه در کوهستان که از شدت گرسنگی نای  ناله کردن هم ندارند به گوشت می رسد چه حالی به آدم دست می دهد .

باور کنید امروز رفتم که هوایی تازه کنم  اما از بس آه و افسوس خوردم  خسته و دل رنجیده برگشتم . در راه  سر را به سوی آسمان کردم و با پروردگار خویش چنین نجوا کردم : که ای خدای  دانا و توانا تو که خود بر احوال  روزگار ما آگاهی تو که بر کردار پیدا و پنهان ما احاطه داری تو که می بینی ناسپاسی های ما را تو که  نیک می دانم که می دانی آنچه در  افکار  ما از خوب و بد می گذرد . خداوندا تو را به بزرگی و جلالت قسم نه به خاطر ما  آدمیان  ناسپاس بلکه تنها و تنها به خاطر باهندگان و پرندگان وچرندگانی که انگار دارند چوب  ناسپاسی ما را می خورند باران لطفت را بر این سرزمین  فرو  افشان .

خدایا این روزها اگر چه انگار دیگر هیچ کس را حتی میلی به خواندن نماز باران نیست اما به همین کوه به همین سنگ و به همین درخت بلوط خشکیده که همه از نشانه های تواند قسمت می دهم به فریاد درختان عطش زده دشت برم برس و کنارهای خسته و چروکیده دشت بخنگ را بیش از این چشم انتظار نگذار .خدایا قله های بلند کوههای دوان و دشت ارژن دل شان برای ذره ای برف به تنگ آمده و چشمه ساران باغ های بورنجان و دردانه به امید بخشش تو و سخاوت آسمان به درختان انار و انگور وعده ی آب گوارا  برای تابستان شان  داده اند  پس آنها را چشم براه نگذار .

خدایا گرچه می دانم که در همه ی سایت های هواشناسی تا بیست روز دیگر خبری از باران نیست اما می دانم که خواست تو برتر از هر پیش بینی است و عنایت و لطف تو  بالاتر از آن چیزیست که در تصور ما بگنجد .

خدای با تو عهد می بندم از امشب تا هر گاه که مصلحت تو اقتضا کرد و باران لطفت بر این کهن  سرزمین  فرو بارید هر شب دوگانه ای را به پیشگاهت به جای آورم .

تمام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۱۹
وبلاگ نویس کازرونی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی