وبلاگ محض یار نوشت:"ولنتاین" در واقع یک مناسبت غربی و فرهنگ وارداتی است که چند سالی است میان جوانان باب شده و
همه ساله در روز ۲۵ بهمن مطابق با ۱۴ فوریه همراه با آداب و رسوم به خصوصی برگزار می شود. جشنی
همراه با هدیه دادن و دوستی و عشق ورزیدن به نامحرم و جنس مخالف که در واقع فرصتی است تا
دوستی های خیابانی از سوی متولیان ابتذال، هویتی پوشالی یابد.
وبلاگ طلبهی اُ منفی نوشت:مقدمه: یکی از نقطههای ضعف حوزهی علمیه، ناتوانی در شناساندن خود به مردم است. و زمانی این ضعف برجستهتر میشود که با انقلاب مبارک اسلامی در سال 1357 امکان رسانهای شدن حوزه به شکل چشمگیری افزایش یافته. یافتن چرایی این موضوع مجال دیگری میطلبد که در حوصلهی این نوشته نیست. برای روشن شدن هدف نوشتن، ذکر خاطرهای از نگارنده خالی از لطف نیست. برای پذیرش حوزه اطلاعیه پخش شده بود و شماره تماس هم شمارهی دفتر ما بود. یکی از تماسها از طرف جوانی بود که میپرسید:«اونجا چیه؟!» و بعد در توضیح میگفت:«من صِدام خوبه برای مداحی و اینا!» و به خاطرم هست سالها قبل جوانی را که وقتی فهمید طلبهام گفت مدتی طلبه بوده و رها کرده. علتش را که پرسیدم پاسخ داد:«فکر میکردم با حوزه رفتن سربازی وِل میشه! بعد که دیدم خبری نیست وِل کردم!» و من هر بار بعد از این محاورات در خود فرو رفتم که چرا حوزه این قدر در شناساندن خود به مردم ناتوان است...
نوشتهی پیشِ رو نتیجهی یک دغدغهی شخصی در پاسخ دادن به پرسشهای معمول و متداول مردم عادی دربارهی حوزه است. همهی آن چه ذکر خواهد شد مخصوص به افرادی خارج از فضای حوزه و طلبگی نیست و حقیقت این است که برخی از این پرسشها، ابهامات افراد نزدیک به حوزه، خانوادهی طلاب، داوطلبان حوزه و حتا برخی از خود طلاب است که آسیبهای فراوانی را به دنبال دارد.
در متن پیشِ رو تلاش شده تا با بیانی ساده و به دور از پیچیدگی به پرسشهایی از این دست پاسخ داده شود. نگارنده از پرسشهای آینده استقبال کرده و آماده توضیح بیشتر درباره متن حاضر و پاسخ به پرسشهای جدید خواهد بود. امید این است که این نگاشته قدمی در شناساندن و رفع ابهام از فضای ناشناختهی حوزه بردارد. همچنین با توجه به آغاز ثبت نام حوزههای علمیه، میتواند چراغی برای داوطلبان ورود به حوزه نیز باشد.
وبلاگ پاتوق بچه های مذهبی نوشت:این هم از اشک های شما اسرائیلی های کثیف، این آخرینش نیست . منتظر سخت ترین انتقام ما باشید. دارن لاشه های حمله حزب الله رو تشیع میکنن. این عاقبت سالها آدم کشی شما خونخوارهاست.
===
در سوگ یک قاتل ِ متجاوز !!!
وبلاگ طلبهی اُ منفی نوشت:روشنفکرهای همه جای دنیا به مطالعهی زیادشان شناخته میشود. و من امروز و اینجا روشنفکرهایی دیدهام که مطالعهشان صفر است. جر موزیکهای با کلاس(!) هم اهل گوش دادن نیستند! کسانی را دیدهام که از روشنفکری «ژست با سیگار»، «موزیک کلاسیک» و «مخالفت با همه چیز» را فهمیدهاند و سطح تحلیلشان از چرندیاتی که کم و بیش توی تاکسی میشود شنید بالاتر نیست. کسانی را دیدهام که ضعف اطلاعاتشان را با شایعات احمقانه پر میکنند. کسانی که حاضرند برای خاص بودن بدیهیات را نفی کنند. کسانی که برهان که هیچ، مغالطه هم سرشان نمیشود! برای مخالفت با هر معقولی یاوه میگویند...
ادامه مطلب رو ببینید
حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانیها و مناسبتهای مختلف به آسیبشناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداختهاند. ایشان معتقدند موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از این مشکل اجتماعی را به خود اختصاص داده است و جوانان، خانوادهها و مسئولان مربوط باید در جهت رفع این موانع تلاش کنند.
وی با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام که در آن یکی از دلایل ارتداد مسلمین را ناامیدی آنان ذکر میکنند، روایات مربوط به آخرالزمان را قابل بررسی و تامل دانست و گفت: دربعضی از روایات هست که امام صادق(ع) فرمودند: "خدا لعنتکند مغیرةبنسعید را که بعضی از حرفایی را که ما نزدهایم را درلابهلای حرفهای ما میگنجاند و برای شیعیان نقل میکند و آنرا به ما انتصاب میدهد؛" که این روایت نشان میدهد بعضی از روایات که حتی از امامصادق(ع) و امامباقر(ع) نقلشدهاست را دشمنان اهلبیت و با نفوذ در میان شاگردان اهلبیت جعل میکردهاند و بعضی از روایات مربوط به آخرالزمان نیز از این دسته هستند.
وبلاگ سفر عشق پایانی ندارد نوشت:منظور از حجاب، همان پوشش اسلامی بانوان است که شامل پوشانیدن تمامی بدن به جز گردی صورت و دستها از مچ به پایین میشود. قانونگذار در تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، کتاب پنجم تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده مصوب سال ۱۳۷۵، در بیان جرایم ضد عفت و اخلاق عمومی، بدحجابی را جرم سزاوار مجازات شمرده است.
در این تبصره آمده است:«زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه یا از ۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.»
در این مورد باید توجه داشته باشید که با اینکه قانونگذار تعریف دقیقی از بی حجابی نکرده و فقط میزان مجازات آن را تعیین کرده است، با مراجعه به قانون اساسی میبینیم که اصلی را بیان کرده که بر اساس آن مقرر شده است: «قاضی موظف است کوشش کند حکم هر دعوا را در قوانین مدوّنه بیابد و اگر نیابد، با استناد به منابع معتبر اسلامی یا فتواهای معتبر، حکم قضیه را صادر نماید و نمیتواند به بهانه سکوت یا نقض یا اجمال یا تعارض قوانین مدوّنه، از رسیدگی به دعوا یا صدور حکم امتناع ورزد.»
بنابراین میتوان نتیجه گرفت، درباره تعیین حدود حجاب شرعی نیز با وجود اینکه در قانون تعریف دقیقی از آن نشده است؛ قاضی موظف است به منابع معتبر اسلامی و منابع شرعی مراجعه کند و طبق تعریف آنها درباره بیحجاب تصمیم بگیرد.